2012. október 26., péntek

Sokszor vitázunk....

A téma még mindig ugyanaz. Mit kezdjünk a suliban a matekkal (és persze más tárgyakkal is), ha kell tanítani, kell érettségizni belőle, de alig van köze a gyereknek hozzá.
Sok szakmákban kell számolni. Szinte mindegyikben, csak épp mindenütt mást. Hogy lehetne összhangba hozni a kettőt? Nehéz kérdés. Vagy túl egyszerű. Gyakorlati, valódi és nem "álgyakorlati" feladatokon keresztül.
Igen ám, csak egy matektanár mégiscsak EGY matektanár, és meg kellene tanulni minden szakmához a feladatokat. És ha nem is mindig, de sokszor beépíteni példáink közé. Persze ez csak akkor képzelhető el, ha aktív, mindennapos kapcsolat van a szakmát oktató tanárok, és a közismereti tárgyakat tanító tanárok között. El tudnám képzelni, hogy a szakmákhoz lenne olyan segédanyag, amiben tantárgyanként benne lennének a hivatkozások. De ennek megalkotása ránk, mai tanárokra vár.
Régebben volt olyan, hogy felvételinél mást kérdeztek attól, aki orvosnak és mást attól, aki fizikusnak készült, és fizikából felvételiznie kellett. Meglehetne-e ezt csinálni középfokon?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése