2012. december 16., vasárnap

Karácsonyi ajándék

Most épp azon gondolkozom, mit is ajándékozzak szeretteimnek Karácsonyra. De valahogy nem jut eszembe semmi ötletes. Gondolkozás közben akadtam erre a képre. Mi is az ideális ajándék? Eszembe jutottak a gyermekkorom Karácsonyai. Mindig ugyanúgy történt minden. Délelőtt sütés-főzés. Feldíszítettük a karácsonyfát. Mikor kisgyerekek voltunk, persze a Jézuska hozta, ahogy az ajándékokat is. Délután fürdés, szépítkezés, terítés. Aztán templomba mentünk. Majd nagynénénkhez, Dadishoz. Én neveztem el így, mert a nevét nem tudtam kimondani kicsi koromban. Gabi. Ott várt a meglepetés. Mindig valami, amit nem vártunk, de aminek örültünk. Persze akkor még nem árasztatták el a gyerekeket mindennel év közben. Boldogok voltunk. Nem tudtam akkor, csak később, hogy ez neki mennyi áldozattal járt. De a legjobb a pogácsája, a keksztekercse volt. Anélkül nem volt ünnep. Felnőttként,amikor már nem élt, ez hiányzott a legjobban.  Aztán haza mentünk. Ott is vártak meglepetések. De ami felejthetetlen volt, az a vacsora. A káposztaleves, a mákos guba. Az ostya mézzel, hogy ne fájjon a torkunk, mondta a nagymamánk. És a nyugalom két napig. Senki sem rohant. Ezek voltak a legnagyobb ajándékok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése